Handelsbetingelser for Outdoor Service
Handelsbetingelser hos Outdoor Service
Version 19 april 2021.
Kontakt oplysninger
Outdoor Service
Smedegården 19
4320 Lejre
CVR nr.: 19274047
Telefon: 93804320
Email: info@outdoorservice.dk
Bestilling
www.outdoorservice.dk er åben 24 timer i døgnet for varer og events. Det er muligt at bestille til levering i hele Danmark samt efter nærmere aftale til udvalgte lande udenfor dansk grænse.
Reparation, vask mm af tøj er special ydelser, hvis indhold, omfang og vilkårene herfor afhænger af tøjets tilstand, mængde mm. Disse serviceydelser kan kun bestilles efter indhentelse af tilbud og på de betingelser, der fremgår af tilbuddet.
Bestilling af en serviceydelse uden forudgående tilbud er en bestilling uden indhold og annulleres derfor automatisk som værende en fejl.
Fremgangsmåden ved bestilling af serviceydelser er den, at du kontakter os med anmodning om at modtage et tilbud. Du kan f.eks. sende os en mail på info@outdoorservice.dk med en beskrivelse af, hvad du gerne vil have et tilbud på, og så hører du fra os indenfor 0 – 3 dage. Vi vil typisk have brug for at høre nærmere om dit behov, tøjets tilstand mm, og der kan også være behov for, at vi ser tøjet, før vi kan give et tilbud. Når du har modtaget tilbud, kan dette bestilles (accepteres) og betales via webshoppen. Det vil fremgå af tilbuddet, hvilken serviceydelse, du skal tilvælge for at acceptere tilbuddet. Betingelserne og forudsætningerne angivet i et tilbud vil være en integreret del af din bestilling.
Du bestiller dine varer og serviceydelser ved at tilføje dem indkøbskurven og følge processen, hvor du godkender din ordre og foretager derefter din betaling. Efterfølgende vil du modtage en ordrebekræftelse på din e-mail, som du nemt kan printe ud og gemme. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte varer.
Priser
Hos Outdoor Service er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms. Oven i prisen skal tillægges fragt. Ved ordre på reparation, vask mv af tøj betales fragt ved fremsendelse og returnering af tøjet af dig. Fragtpriser fra 60 kr. Vi anvender udelukkende GLS. Der leveres varer alle ugens hverdage.
Betaling
Vi modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay. Vi opkræver ingen gebyrer.
Beløbet trækkes først, når varen afsendes eller leveringen af serviceydelsen såsom reparation af tøj, vask mm påbegyndes. Ved accept af vores handels- og forretningsbetingelser meddeler du samtykke hertil.
Levering
Varerne og event billetter sendes senest 1-3 hverdage efter bestilling er afgivet.
Returnering af tøj i repareret, vasket mm stand vil ske senest 14 dage efter modtagelsen af tøjet, medmindre andet er angivet i tilbuddet.
Vi sender til hele Danmark.
Event billetter leveres per mail til den opgivne mailadresse.
På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores varer i vores fysiske butik. På denne måde er det muligt at reservere en vare online i op til tre hverdage, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da endelig aftale om køb indgås i vores butik, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores butik.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os via webshoppen.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
- Har modtaget din vare,
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, eller
- Har afgivet bestilling på en serviceydelse i henhold til indhentet tilbud eller tilmeldt dig et event.
Ved samtidigt køb af varer, event og en serviceydelse i henhold til indhentet tilbud, da vil serviceydelsen være at anse for hovedydelsen og fortrydelsesretten starter derfor fra bestillingstidspunktet.
Du mister din fortrydelsesret på varekøb, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet, således som du vil finde at vaskemidlet til outdoor tøj er forseglet.
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på mail: info@outdoorservice.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Følgende events/serviceydelser er undtaget fortrydelsesretten:
- De events, der omfatter logi, forplejning eller andre serviceydelser, der har karakter af fritidstilbud såsom vandreture med guide, når det følger af eventets eller serviceydelses beskrivelsen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode det pågældende event/serviceydelse skal afholdes eller udføres.
Indlevering eller fremsendelse af tøj til reparation, vask eller andet som er bestilt i henhold til tilbud indhentet er en udtrykkelig anmodning om straks at påbegynde de(n) bestilte serviceydelse(r) uanset om fortrydelsesfristen er udløbet eller ej. Det har den betydning, at du mister fortrydelsesretten, når serviceydelsen er udført, dog senest 14 dage fra bestillingen.
Såfremt du ønsker at udøve din fortrydelsesret inden fortrydelsesfristens udløb og inden serviceydelsen er udført skal du betale for den del af serviceydelsen, der er udført. Det beløb, der skal betales svarer forholdsmæssigt til, hvor meget af serviceydelsen, der er udført.
Returnering
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Varer, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Ordren er underlagt dansk ret herunder reglerne i den danske købelov om mangelsansvar. Der gælder således 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation og/eller i serviceydelsens udførelse. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af varen eller tøjet modtaget retur efter reparation, vask mm eller af andre grunde opstået efter leveringen.
Du har pligt til at undersøge det tøj, du får retur efter reparation, vask mm straks efter modtagelsen og inden brug, og reklamere såfremt, der er åbenbare fejl eller mangler ved serviceydelsen. Du skal i det hele taget reklamere i „rimelig tid‟ efter du har opdaget en mangel eller fejl og øjeblikkeligt stoppe ethvert brug. Outdoor Service vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Outdoor Service
Smedegården 19
4320 Lejre
Erstatning
Vi er erstatningsansvarlige i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler. Ansvaret er dog begrænset til erstatning af tøjets værdi ved indleveringen og maksimalt kr. 10.000 per bestilling. Med respekt af ufravigelige regler i dansk ret fraskrives erstatningsansvar for andre direkte og indirekte tab.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varer og tjenesteydelser til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Outdoor Service. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Indgiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@outdoorservice.dk